Pages

Monday, September 27, 2010

Pertukaran nama blog......

Hari ini aku mengambil keputusan untuk menukar nama blog aku dari "kimia melayu" kepada "kimia jawi".......
Ini adalah kerana,bila dipikirkan kembali,aku lebih berbangga dengan agamaku(islam) berbanding bangsaku(melayu).......setelah memilih beberapa nama blog,hati aku mencadangkan kimia islam,nama da cantek,dah perfect,tapi bila difikirkan bahawa pendekatan kimia kepada bangsa melayu masih lemah,aku perlu memberi keutamaan kepada bangsaku juga.

Jadi aku memilih nama kimia jawi,jawi disini merujuk kepada melayu yang juga seorang muslim.Kimia jawi juga merujuk kepada aku,menceritakan ilmu kimia daripada seorang budak lelaki melayu yang juga seorang muslim.........

Moga hajat kita tercapai,yaitu membawa kembali zaman kegemilangan islam melalui ilmu kimia dan mendekatkan ilmu kimia kepada bangsa melayu!

KIMIA ITU ILMU KU,
MELAYU ITU BANGSA KU,
ISLAM ITU AGAMA KU,
ALLAH ITU TUHAN KU!!!!

0 comments: